Mietin tässä, että miksi ihmeessä en ole alottanu aiemmin tätä hommaa. Eihän tämä edes ole vaikeaa! Tai no, ainut vaikeus on syödä tarpeeksi, mutta minusta ei ole ollenkaan ongelmallista valita tummaa/täysjyväleipää, vähärasvasia tuotteita, käyttää öljyä voin sijasta ja vaihtaa pastat ja makaronit tummiin. Hyvää ruokaa silti, ja paremmin pysyy nälkäkin loitolla ku syö lautasmallin mukaan. :) Jos mulla ei ois PMS ja karsea flunssa, niin voisin sanoa että olo on hemmetin hyvä.

Oon lukenu muutamaa laihisaiheista keskustelua eri foorumeilla, ja mua suuresti ihmetyttää se, että ihmiset volisee siitä että ne on lihavia. Mistähän se yleensä johtuu? Kukaan ei pakota menemään mäkkärille, kukaan ei pakota juomaan sokerilitkulimuja, syömään karkkia, sipsiä jne hirveitä määriä ja niin edelleen. Aika paljon on itsestä kiinni. Sekin on mun mielestä aika hassua, että kuvitellaan pienenkin liikunnan laihuttavan. Tai siis, esim: istutaan ensin puoli vuotta sohvalla, ainoa liikuntaliike on käden liike sipsipussilta suuhun, ja sitten repästään ja lähetään parin tunnin lenkille, kuntosalille tai uimahalliin, ja sitten itketään ku paino ei tipu samantien. Tästä saadaan oikeutus istua taas perseellään, "ku ei se mitään auta että jotain tekee". Itseään ruokkiva kierre siis, ja mun mielestä tärkeintä on katkasta tuo ja liikkua päivittäin, edes 15min pikku kävelylenkki! Siinä huomaa, että lenkistä tulee ihan kiva olo, ja haluaa jatkaa, jatkaa ja jatkaa.Tämä pohdinta siis perustuen omaan kokemukseen.

Oon suklaa-addikti, rakastan suklaata mielettömästi, ja siksi suklaa onkin totaalibannissa. Tiedän, ettei mulle riitä suklaapatukka, vaan mun on saatava koko levy. Enkä voi syödä paria palaa, vaan survon sen suklaalevyn naamariin kokonaan, eikä edes mene kauaa! Pahinta on, että suklaanhimo jää päälle. Nyt mulla on himo lenkkeilyyn, mutta lupasin Hennalle parannella itseni ennen kunnon hikilenkkejä, eli yritän pysyä nahoissani :D Arvatkaapa mitä? Mulla ei edes tee mieli suklaata! Ei edes kaupassa, koska en mene kauppaan nälkäisenä. Mulla ei ole ollu kertaakaan tän laihisproggiksen aikana nälkä. Aikasemmin mulla oli koko ajan sisuskaluja raastava nälkä. Eli ruuan laatuun kannattaa satsata. ;)